Migotanie świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomek_b
    Classic
    • 2017
    • 4
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Migotanie świateł

    Zajmol to zajmol a w połączeniu z HDC :szeroki_usmiech

    good job
  • Tomek_b
    Classic
    • 2014
    • 15

    #2
    Migotanie świateł

    Witam,

    mam problem z nieustającym migotaniem świateł zewnętrznych, podświetlenia zegarów, świateł wewnętrznych. Najbardziej widoczne jest to podczas naciskania hamulca w trakcie jazdy (zapalania świateł stopu) wtedy na ułamek sekundy światła mijania przygasają (+ zegary i światła wewnętrzne). Zdarza się również, że podczas uruchomienia ABS lub ASR potrafi zgasnąć wszystko, w tym radio. Inną rzeczą jest to, że czasem jest wszystko ok, żadnego migotania, przygasania świateł. Gdy silnik jest wyłączony to wszystko jest ok, nic się nie dzieje, chociaż czasem po jeździe gdy wyłączę silnik, to niestety np. podświetlenie zegarów jest przygaszone, światła zewnętrze i wewnętrzne również. Wycieraczki plus podnoszenie szyb ledwo działa, a wciśniecie hamulca powoduje, że wszytko gaśnie.

    Do tej pory wymieniłem regulator napięcia oraz przeczyściłem styki przewodów masowych. Poprawiło się na jakiś tydzień, potem znów wszystko wróciło. Być może ma to znaczenie, że nie działa zamykanie drzwi kierowcy z pilota, ale ten problem miałem dużo wcześniej i nic z tym nie robiłem.

    Samochód to Skoda Octavia Tour 1.9 AXR 101km.

    Czy ktoś z was miał podobny problem i sobie z tym poradził? VCDS, nie pokazuje żadnych błędów

    Dodam jeszcze, że wszystkie bezpieczniki są ok, a podczas uruchamiania zapalają się czesto kontrolki od abs / asr (na sekunde)

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      A jak wyglądają wszelkie połączenia w skrzynce na akumulatorze?

      Komentarz

      • kazhuya
        Classic
        • 2014
        • 13

        #4
        Spróbuj odłączyć tylne światła i sprawdź czy problem nadal występuje. Ew. wyciągnij bezpiecznik od różnych odbiorników. Może w ten sposób dojdziesz gdzie jest problem.

        Komentarz

        • Tomek_b
          Classic
          • 2014
          • 15

          #5
          Skrzynka bezpieczników na akumulatorze jak najbardziej ok, nic się nie dzieje. Spróbuje powypinać bezpieczniki, jak i spróbować z tymi tylnymi lampami.

          Komentarz

          • utek
            Elegance
            • 2007
            • 867
            • Superb II combi (3T5)
            • APK 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Ale skrzynkę sprawdzałeś miernikiem? Ładowanie jakie jest?

            Komentarz

            • Tomek_b
              Classic
              • 2014
              • 15

              #7
              Ładowanie jest jak najbardziej ok, napięcie po odpaleniu 14,4 - 14,5V. Spoczynkowe 12,6V. Próbowałem z wypinaniem bezpieczników ze skrzynki wewnątrz auta ale nie wiele to dało... ale okazało, że chyba problem sam się rozwiązał (no może nie do końca) ponieważ przepalił się bezpiecznik na skrzynce bezpieczników na akumulatorze od dużego wentylatora. Sam wentylator obraca się bardzo ciężko, a nawet potrafi się zablokować. Na na dniach postaram się go wymienić i zobaczymy. Aktualnie nic nie gaśnie, nie przygasa.

              [ Dodano: Wto 17 Lut, 15 16:29 ]
              Niestety pomimo tego, że jeden dzień było ok (nie migotało) to w trakcie jazdy szarpneło samochodem zapaliły się kontrolki od ABS, ASR, Hamulca i wyskoczył błąd: supply voltage terminal 30 implausible signal przy sprawdzeniu ABS w VCDS. Oczywiście bezpiecznik nadal przepalony przy wentylatorze. Po wstępnym sprawdzeniu tematu, może być to problem z przewodami idącymi to ECU...

              [ Dodano: Pon 02 Mar, 15 14:28 ]
              Problem wydaje się być rozwiązany. Poczytałem w internecie w zakresie tego błędu. Przyczyny mogły być 3, przewód od rozrusznika, przewód od alternatora, wiązka do ECU. W sobotę się za to wreszczie zabrałem, i tak: w sumie to nic nie znalałem, aczkolwiek pomogło oczysczenie przewodów masowych w podszybiu oraz użycie contact spray'u do wtyczek idących do ECU. Na tą chwilę wszystko gra, aczkolwiek nie usuwałem izolacji z wiązek, ale myśle, że jest wszystko ok (jak problem się powtórzy to wtedy tam zajrzę) W sumie to troche niefortunne jest miejsce umiejscowienia sterownika... z uwagi na wilgoć, ale może to tylko moje wrażenie.

              Komentarz

              Pracuję...